Spring til hovedindhold

Michel Camille

Michel Camille, bratschMichel Camille

Michel Camille har været en integreret del af Esbjerg Ensemble siden 1995 som bratschist og fra 1997 til 2001 som kunstnerisk leder af ensemblet. I 1999 grundlagde han Esbjerg Internationale Kammermusikfestivalhvor han fortsat fungerer som kunstnerisk og administrativ leder. Under hans ledelse har festivalen blomstret, samarbejdet med Danmarks mest bemærkelsesværdige komponister og inviteret fremtrædende kammermusikere og solister fra hele verden og dermed etableret en vigtig kulturel begivenhed i Danmarks musikalske landskab.

Esbjerg Ensemble, Danmarks mest anerkendte professionelle internationale kammerensemble, er kendt for sine dynamiske optrædener og sit engagement i moderne og klassisk repertoire og bidrager væsentligt til den danske musikscene.

Michel Camilles musikalske rejse begyndte tidligt, da han som 11-årig vandt et fuldt stipendium til Wells Cathedral School, hvor han fik en intens musikalsk uddannelse. Denne prestigefyldte specialiserede musikskole gav ham grundig træning og hyppige muligheder for at optræde, både som solist og ensemblemusiker. I denne formative periode havde Michel Camille det privilegium at optræde med legendariske personligheder som Yehudi Menuhin, Yfrah Neamen, Norman del Mar og Igor Ozim og fremvise sit talent i koncertsale over hele Europa og længere væk.

Som 18-årig blev Michel Camilles spirende talent anerkendt med adskillige priser for hans solo- og kammermusikoptrædener i London. Han vandt "Premier Prix" på Guildhall School of Music, hvor han studerede under den anerkendte professor David Takeno, og senere "Concerto Prize" på Banff Fine Arts, hvilket cementerede hans ry som en formidabel bratschist. Hans tidlige professionelle karriere omfattede vigtige roller som førstebratschist i prestigefyldte orkestre som Academy of St. Martin in the Fields, London Musici, BBC Symphony Orchestra, Scottish Chamber Orchestra og City of London Sinfonia.

Michel Camille valgte at dedikere sig helt til kammermusik og har siden optrådt meget på den internationale scene. Hans samarbejde spænder over både klassiske og moderne genrer, hvor han arbejder med anerkendte internationale kammerensembler og bidrager til et levende og mangfoldigt repertoire. Som kunstnerisk leder er Michel Camille kendt for sine innovative programmer og kreative samarbejder, som ofte blander musik med andre kunstformer som f.eks. dans og dukketeater. Hans initiativer har bragt friske og farverige dimensioner til kammermusikscenen og ydet et væsentligt bidrag til dens udvikling og tilgængelighed.

Ud over sin optræden og sine instruktørroller har Michel Camille også været en dedikeret underviser, der har vejledt unge musikere og delt sin ekspertise gennem masterclasses og workshops. Hans engagement i musikuddannelse og samfundsengagement understreger hans dedikation til at fremme den næste generation af musikere og udvide kammermusikkens rækkevidde.

Michel Camilles karriere er præget af en dedikation til at berige kammermusikscenen med dynamiske optrædener og kreativt kunstnerisk lederskab. Hans arbejde har ikke kun fremmet hans eget kunstneriske virke, men har også haft en varig indvirkning på det musikalske samfund og inspireret både publikum og andre musikere.

Kristina Edin

Kristina Edin, kontrabas

Kristina Edin voksede op i en musikerfamilie på en lille ø uden for Göteborg i Sverige. Hun fik sin bachelor på Guildhall School of Music and Drama i London hos Rinat Ibragimov og fortsatte med studier hos Matthew McDonald på Hanns Eisler Hochschule für Musik i Berlin. Efter at have afsluttet sine akademier i Konzerthausorchester Berlin og NDR Hannover arbejdede Kristina først et år som solokontrabassist i Bielefelder Philharmoniker, efterfulgt af et år som solokontrabassist i Dortmunder Philharmoniker.

Kristina er en efterspurgt bassist og kammermusiker i Tyskland og har også arbejdet som solokontrabassist i orkestre som Philharmonisches Orchester Kiel og Neue Philharmonie Westfalen. Hun spiller jævnligt med kammermusikgrupper med nye koncepter og festivaler som Podium Festival og Orchester im Treppenhaus og er medlem af Kaan Bulak Ensemble. Når hun er i Sverige, nyder hun at sejle og arrangere folkemusik såvel som klassisk musik for familieorkestret Edin Consort.

Marc Heredia

Marc Heredia

Marc Heredia, klaver

Marc Heredia, der af kritikerne anerkendes som et af de mest spændende talenter i sin generation, begyndte at spille klaver i en alder af tre år og studerede med professorerne Dimitri Bashkirov, Claudio Martínez Mehner og Denis Lossev på "Escuela Superior de Musica Reina Sofia" og "Hochschule für Musik Basel".

Marc Heredia har optrådt i hele Europa og givet koncerter både som solist og kammermusiker i koncertsale som "Auditorio Nacional" og "Fundación Juan March" i Madrid, "Palau de la Música Catalana" (Barcelona), L'Auditori (Barcelona), Mozart Hall Auditorium i Zaragoza, Madrid Congress Palace osv. Han har også optrådt på festivaler som f.eks. serien Soloists of the 21st century i Sony Auditorium Madrid og Ibercamera Girona Concert Season, Wissembourg Festival, Chopin Festival Valldemosa.

I øjeblikket er Marc Heredia medlem af Trio Fortuny. Trio Fortunysom blev dannet på baggrund af det dybe venskab mellem Codina, violinisten Joel Bardolet og pianisten Marc Heredia, er især kendt for sine dynamiske optrædener og unikke musikalske projekter i hele Europa. Trioen har optrådt på store europæiske scener og har indspillet to album i digitalt videoformat med værker af Schubert, Brahms, Beethoven, Shostakovich og Mendelssohn. Deres samarbejde er påvirket af anerkendte musikere og mentorer som Ferenc Rados, Rainer Schmidt, Claudio Martínez, Gary Hoffman, Anton Kernjak og Jonathan Brown.

Trio Fortunys optrædener er blevet vist på prestigefyldte festivaler, herunder Wissembourg International Music Festival, Portaferrada, Temporada Ibercamera Girona, Centro Nacional de Difusión Musical, L'Auditori de Barcelona, Bachcelona og Palau de la Música Catalana. De har især sikret sig et kunstnerisk ophold på Palau de la Música Catalana i tre sæsoner fra 2023-2024, hvilket yderligere cementerer deres omdømme i den klassiske musikverden.

Som solist med orkester har Marc Heredia optrådt med orkestre som OBC - Barcelonas symfoniorkester, Camera Musicae Orchestra, S.XXI Orchestra og JONC - Cataloniens unge orkester.

Hans koncerter er blevet optaget og sendt mange gange på den spanske nationalradio og Cataloniens musikradio, og han har også optrådt flere gange på spansk tv.

Maja Horvat

Maja Horvat

Maja Horvat, violin

Maja Horvat formidler musikkens åndelige kraft gennem sine optrædener og tilbyder glæde og trøst, som gør det muligt for hendes publikum at udvikle deres egen unikke og meningsfulde forbindelse med kunsten. Hun udforsker den fulde vifte af magi og alsidighed, som violinen er i stand til, gennem sit arbejde som solist, kammermusiker og i samarbejde med ensembler, orkestre og komponister over hele verden.

Mens Maja Horvat konstant udforsker mesterværker fra alle epoker, er hendes sande passion at give moderne værker en god start på livet og finde ny resonans i mindre kendte perler fra det 20. århundredes repertoire.

Maja Horvat debuterede i Wigmore Hall i 2021 som førsteviolinist i Brompton Quartet, som hun er medstifter af, og som hun ofte opfører verdenspremierer med. De vandt St. Martin-in-the-Fields Chamber Music Competition og har samarbejdet med pladeproduceren Andrew Keener og mange nulevende komponister.

Hun har optrådt med nogle af verdens mest fremtrædende kammermusikere, bl.a. Sir Andras Schiff, Tabea Zimmerman, Christian Tetzlaff, Vladimir Mendelssohn og David Cohen.

I 2019 blev Maja Horvat tildelt Royal Philharmonic Society's Emily Anderson Prize for en fremragende violinist. Hun er Tillett Debut Scheme Artist. Hun har optrådt som solist med orkestre som Slovenian Philharmonic Orchestra og Chamber Orchestra, National Polish Radio Symphony Orchestra, Chamber Orchestra Mladi Solisti og Mendelssohn Chamber Orchestra. Hun har optrådt på festivaler som Tartini Festival, Stift International Music Festival, ChamberJam Düsseldorf og Festival Ljubljana. Blandt andre udmærkelser,

Maja Horvat har vundet Temsig Slovenian National Competition og International Tartini Competition; hun blev tildelt den særlige Szymanowski-pris ved den første Karol Szymanowski International Music Competition. Maja er også et aktivt orkestermedlem. Hun har optrådt som koncertmester i Royal College of Musics filharmoniske og symfoniske orkester, Fidelio Symphony Orchestra og Echo Ensemble. Hun har spillet med Symphonisches Orchester der Jeunesse Leibnitz, Ljubljana International Orchestra og symfoniorkestret ved konservatoriet for musik og ballet i Ljubljana.

Det var omkring treårsalderen, at Maja Horvat følte sig sikker på, at hun ville vie sit liv til at spille violin. Hun begyndte endelig at lære det som syv-årig. Hendes første lærer var Bojan Ristić på musikskolen i Jesenice i Slovenien, hvor hun senere studerede med Blanka Piotrovska. Mens hun stadig gik i Jesenice, optrådte Maja som solist på spillesteder i hele Slovenien samt i Østrig, Tyskland, Kroatien, Italien og Tjekkiet.

I 2015 dimitterede hun fra konservatoriet for musik og ballet i Ljubljana, hvor hun lærte af Volodja Balžalorsky. Som Victor and Lillian Hochhauser Scholar ved RCM i London studerede Maja Horvat med Daniel Rowland og Leonid Kerbel, mens hun deltog i masterclasses med internationalt anerkendte kunstnere som Maxim Vengerov, Nicola Benedetti, Ivry Gitlis, Saewon Suh, Anton Martynov, Vasilij Meljnikov, Igor Ozim og Wonji Kim Ozim. I juni 2022 afsluttede hun sine Artist Diploma-studier på RCM under ledelse af Alina Ibragimova.

Joel Bardolet

Joel Bardolet
Joel Bardolet, violin

Joel Bardolet, en fremtrædende violinist fra den maleriske by Vigo, har skabt sig en betydelig niche i den klassiske musiks verden. Joel Bardolet er kendt for sine innovative fortolkninger og enestående teknik og er blevet en fremtrædende figur i centraleuropæiske orkestre og kammermusikensembler. Hans præstationer er kendt for deres følelsesmæssige dybde og omhyggelige opmærksomhed på detaljer, hvilket gør ham til en efterspurgt koncertmester og solist.

Joel Bardolets musikalske rejse begyndte i en tidlig alder, næret af en passion for violin, som fik ham til at rejse rundt i Europa i forbindelse med sin uddannelse og karriere. Han har en kandidatgrad fra anerkendte institutioner i Catalonien, Tyskland og Schweiz, hvor han studerede under anerkendte mentorer. Denne forskelligartede uddannelsesmæssige baggrund har givet ham en dyb forståelse af forskellige musikalske traditioner og stilarter, som han dygtigt inkorporerer i sine optrædener.

Et kendetegn ved Joel Bardolets kunstneriske virke er hans evne til at skabe tankevækkende og engagerende musikalske programmer. Han arbejder tæt sammen med andre musikere for at udforske rytmisk præcision, frasering og sammenhæng i lyden. Hans fortolkningsstil er kendetegnet ved sin intentionalitet og porøsitet, som giver ham mulighed for at komme i dyb kontakt med musikken og sit publikum. Joel Bardolets optrædener er ikke bare opvisninger i teknisk dygtighed, men er dybt fordybende oplevelser, der inviterer lytterne med på en fælles musikalsk rejse.

I løbet af sin karriere har Joel Bardolet optrådt med adskillige prestigefyldte orkestre og kammerensembler. Han har stået på scenen som solist med bl.a. Wiener Kammerorkester, Orchestre de Chambre de Lausanne, Scottish Chamber Orchestra og Basel Chamber Orchestra. Hans fortolkninger af det klassiske repertoire, især værker af Bach, Beethoven og Brahms, er blevet rost for deres klarhed, følelser og tekniske ekspertise.

Ud over sit arbejde med det etablerede repertoire er Joel Bardolet en ivrig tilhænger af moderne musik. Han samarbejder regelmæssigt med moderne komponister og har uropført flere nye værker, hvilket viser hans alsidighed og engagement i at udvide violinens repertoire. Hans fremførelser af moderne musik er præget af den samme stringens og passion, som definerer hans fortolkninger af klassiske værker.

Ud over koncertscenen er Joel Bardolet dybt engageret i musikalsk uddannelse. Han afholder ofte masterclasses og workshops, hvor han deler sin omfattende viden og passion for violin med håbefulde musikere. Hans undervisningsfilosofi opmuntrer de studerende til at engagere sig dybt i deres musik og fremmer en følelse af personligt udtryk og kreativitet. Joel Bardolets dedikation til uddannelse sikrer, at hans indflydelse rækker ud over hans egne optrædener og former den næste generation af violinister.

Et af højdepunkterne i Joel Bardolets karriere er hans engagement i Klassisk Sommer Festival i Danmark. Hans optrædener på festivalen er meget efterspurgte begivenheder, der er kendt for deres følelsesmæssige intensitet og tekniske brillians. Bardolets tilstedeværelse på festivalen beriger ikke kun begivenheden, men bringer også hans enestående talent ud til et bredere publikum.

Joel Bardolet er også en af grundlæggerne af Fortuny Trio sammen med cellisten Pau Codina og pianist Marc Heredia. Trioen er berømt for sine dynamiske og sammenhængende optrædener, der blander individuel kunst med en samlet ensemblelyd. Sammen har de optrådt i hele Europa og høstet stor anerkendelse for deres fortolkninger af både klassiske og moderne værker. Fortuny Trio er dedikeret til at udforske en bred vifte af repertoire, fra de store klassiske trioer til nye kompositioner, og bidrager dermed til udviklingen af kammermusik.

Ud over sine live-optrædener har Joel Bardolet en imponerende diskografi, der viser hans alsidighed som violinist. Hans indspilninger omfatter værker af både klassiske og moderne komponister, hvilket afspejler hans brede musikalske interesser og hans evne til at give nye perspektiver til velkendte værker.

Joel Bardolets bidrag til den klassiske musiks verden er betydelige og vidtrækkende. Hans innovative tilgang til optræden kombineret med hans dedikation til uddannelse og hans støtte til moderne musik gør ham til en unik og indflydelsesrig figur på området. I takt med at han fortsætter med at optræde og undervise, vil Bardolets indflydelse på musikverdenen helt sikkert vokse og inspirere både publikum og musikere med sit ekstraordinære talent og sin passion for violinen.

Joel Bardolets engagement i både solo- og ensembleoptræden, sammen med hans fortalervirksomhed for moderne musik og dedikation til undervisning, sikrer, at han fortsat er på forkant med den klassiske musikscene. Hans arbejde med Fortuny Trio er et yderligere eksempel på hans samarbejdsånd og hans evne til at få det bedste frem i sine medmusikere. I takt med at han fortsætter med at udvikle sig som kunstner, er Joel Bardolet klar til at yde endnu større bidrag til den klassiske musiks rige tapet og efterlade et uudsletteligt præg på publikum og musikere over hele verden.

Tim Crawford

Tim CrawfordTim Crawford, violin

Tim Crawford er en dygtig britisk violinist, der er kendt for sin ekspertise som både solist og kammermusiker. Tim Crawford studerer i øjeblikket på Basel Musik Akademie under Rainer Schmidt og har opbygget en fornem karriere med koncerter i hele Storbritannien og Europa. Hans dybe forbindelse til musikken begyndte tidligt, da han blev født af to violinistforældre, og han begyndte sin formelle uddannelse på Royal Academy of Music i en alder af fire år. I løbet af sin tid der vandt han adskillige priser og udmærkelser, hvilket cementerede hans ry som et vidunderligt talent.

Tim Crawford fortsatte sine studier på Guildhall School of Music i London, hvor han afsluttede sin bachelorgrad under Alexander Janiczek. Han blev tildelt et Concert Recital Diploma, Ivan Sutton Chamber Prize og Lord Mayor's Prize for den højeste karakter i hele musikafdelingen. Hans enestående præstationer førte til en invitation til at vende tilbage som Chamber Fellow.

Tim Crawfords kammermusikkarriere er præget af betydelige samarbejder og resultater. Han er en af grundlæggerne af Teyber Trio sammen med bratschisten Timothy Ridout og cellisten Tim Posner, et partnerskab, der har blomstret, siden de var 15 år. Fra 2017 til 2020 spillede han med Barbican Quartet, hvor de vandt førsteprisen og Classical Era-prisen ved Joseph Joachim International Chamber Music Competition. For nylig var han med til at grundlægge Valo Kvartet med Maria Włoszczowska, Lilli Maijala og Amy Norrington, hvor han fortsætter sin rejse inden for kammermusik med mangeårige spillepartnere.

Hans tilknytning til Esbjerg Ensemble er et andet højdepunkt i hans karriere, hvor han jævnligt optræder og udvider sin omfattende erfaring med ensemblespil. Tim Crawford har også været en hyppig deltager i IMS Prussia Cove Masterclasses, hvor han har studeret med Andras Keller og Steven Isserlis. I 2019 blev han inviteret med på IMS Open Chamber Music Tour i Storbritannien, hvor han fremviste sine talenter på prestigefyldte spillesteder, herunder Wigmore Hall i London.

Tim Crawfords alsidighed strækker sig til hans lederroller; han leder Collegium, en strygergruppe grundlagt af Lawrence Power, og optræder regelmæssigt med Arcangelo, et førende ensemble under ledelse af Jonathan Cohen. Hans optrædener med disse grupper er kendt for deres historiske og moderne instrumentkvalitet.

I løbet af sin karriere er Tim Crawford blevet inviteret til mange af Europas fineste kammermusikfestivaler. Han har optrådt sammen med anerkendte kunstnere som Steven Isserlis, Lawrence Power, Alexi Kenney, Philippe Graffin, Amy Norrington, Alasdair Beatson, Bengt Forsberg, Timothy Ridout og Paolo Giacometti. Han er fast inventar på festivaler som Musikdorf Ernen, IMS Prussia Cove, Lewes Chamber Festival og Wye Valley Chamber Festival. I år ser han frem til at debutere på West Wycombe Chamber Festival og Festival Resonances.

Tim Crawfords diskografi omfatter indspilninger med Celan Quartet, en gruppe, han var en del af fra 2011 til 2014. Kvartetten, som blev dannet med støtte fra MusicWorks Chamber Courses og bratschisten James Boyd, udgav en indspilning af Bergs kvartet op.3, som blev rost af kritikerne. Selv om Celan Quartet ikke længere er aktiv, fortsætter Tim Crawford med at samarbejde med kvartettens medlemmer og fastholder de musikalske bånd, de skabte.

Hans engagement i musikuddannelse og outreach er tydeligt i hans regelmæssige deltagelse i masterclasses og workshops. Tim Crawford er dedikeret til at pleje den næste generation af musikere og understreger vigtigheden af både tekniske færdigheder og udtryksfuld optræden.

Tim Crawford spiller på en Ferdinand Gagliano-violin fra 1770, et instrument, der supplerer hans rige, udtryksfulde lyd. Hans løbende studier, optrædener og indspilninger fortsætter med at berige den klassiske musikverden og gør ham til en af de mest efterspurgte violinister i sin generation. Uanset om det er på scenen, i et klasseværelse eller i et indspilningsstudie, bringer Tim Crawford en dyb passion og dedikation til sit håndværk, hvilket sikrer hans varige indflydelse på den klassiske musiks verden.

Pau Codina

Pau CodinaPau Codina, cello

Pau CodinaFødt i 1988 i Barcelona, er en dygtig cellist, der er kendt for sit bemærkelsesværdige talent og sin omfattende optræden i hele Europa. Hans rejse med celloen begyndte i en alder af fem år under ledelse af Eulàlia Subirà i Manlleu, Barcelona. Hans passion og dedikation til instrumentet førte ham til prestigefyldte institutioner som Yehudi Menuhin School, Guildhall School of Music and Drama og Chapelle Musicale Reine Elisabeth, hvor han finpudsede sine færdigheder under vejledning af de berømte cellister Louise Hopkins og Gary Hoffman.

Codinas karriere er præget af optrædener i nogle af de mest prestigefyldte koncertsale i Europa. Han har prydet scener som Wigmore Hall, Royal Festival Hall, Barbican Hall, Concertgebouw Amsterdam, Flagey, Bozar, Pau Casals Auditorium, L'Auditori de Barcelona og Palau de la Música Catalana Concert Hall i Barcelona. Hans alsidighed som musiker er tydelig, da han optræder både som solist og kammermusiker og betager publikum med sin dybe musikalitet og tekniske præcision.

Som solist har Pau Codina samarbejdet med mange anerkendte orkestre. Han har bl.a. optrådt med Franz Liszt Chamber Orchestra of Budapest, Chamber Orchestra of Wallonie, RTVE Orchestra i Madrid, Barcelona Symphony Orchestra og Andorra Chamber Orchestra.

Pau Codinas diskografi omfatter en indspilning af Saint-Saëns' Suite Op. 16 for cello og orkester med Royal Philharmonic Orchestra of Liege, dirigeret af Christian Arming, under pladeselskabet Fuga Libera. For nylig opførte han Robert Schumanns cellokoncert i a-mol, op. 129, med Camera Musicae Orchestra, dirigeret af Salvador Mas.

Ud over sine præstationer har Pau Codina høstet adskillige anerkendelser og priser i løbet af sin karriere. Han er modtager af MBF's Guilhermina Suggia Award og Kronberg Cello Festival Schlosskonzert Prize. Hans talent og kunstneriske evner er også blevet anerkendt ved Primer Palau-konkurrencen i Barcelona, hvor han vandt både tredjeprisen og kritikerprisen. Desuden sikrede han sig førsteprisen i Concurso Permanente-konkurrencen for Jeunesses Musicales i Spanien.

I øjeblikket er Pau Codina medlem af flere fremtrædende ensembler, herunder Esbjerg Ensemble, Oculi Ensemble og Trio Fortuny. Esbjerg Ensemble, Danmarks ældste professionelle internationale kammermusikensemble, er kendt for sine dynamiske optrædener og sit engagement i moderne og klassisk repertoire og bidrager væsentligt til den danske musikscene.

Trio Fortunysom blev dannet på baggrund af det dybe venskab mellem Codina, violinisten Joel Bardolet og pianisten Marc Heredia, er især kendt for sine dynamiske optrædener og unikke musikalske projekter i hele Europa. Trioen har optrådt på store europæiske scener og har indspillet to album i digitalt videoformat med værker af Schubert, Brahms, Beethoven, Shostakovich og Mendelssohn. Deres samarbejde er påvirket af anerkendte musikere og mentorer som Ferenc Rados, Rainer Schmidt, Claudio Martínez, Gary Hoffman, Anton Kernjak og Jonathan Brown.

Trio Fortunys optrædener er blevet vist på prestigefyldte festivaler, herunder Wissembourg International Music Festival, Portaferrada, Temporada Ibercamera Girona, Centro Nacional de Difusión Musical, L'Auditori de Barcelona, Bachcelona og Palau de la Música Catalana. De har især sikret sig et kunstnerisk ophold på Palau de la Música Catalana i tre sæsoner fra 2023-2024, hvilket yderligere cementerer deres omdømme i den klassiske musikverden.

Pau Codinas bidrag til musikken, både som udøver og samarbejdspartner, fortsætter med at inspirere og påvirke både publikum og andre musikere. Hans dedikation til sit håndværk og hans evne til problemfrit at blande tekniske færdigheder med følelsesmæssig dybde gør ham til en enestående cellist i sin generation. I takt med at han fortsætter med at optræde og udvide sit repertoire, vil Pau Codinas indflydelse på det klassiske musiklandskab blive endnu mere markant.

FESTIVALENS ÅBNINGSKONCERT i Nordby Kirke, Fanø 27. juli 2023

Robert Schumann: Adagio og Allegro
Johannes Brahms: Sonate nr. 1 i F min, op. 120
Nadia Boulanger: Trois Pièces
Rebecca Clarke: Bratsch-sonate

 Oplev den klassiske musiks skønhed med mesterværker af to store komponister, Robert Schumann og Johannes Brahms.
Udforsk yderligere med værker af to enestående kvindelige komponister - Rebecca Clarke, en britisk-amerikansk romantiker, og Nadia Boulanger, en banebrydende fransk mentor og dirigent, som underviste mange af det 20. århundredes mest berømte komponister og musikere.

Nyd mangfoldigheden og glansen i deres fortryllende kompositioner, som tager dig med til en verden af forundring og fortryllelse.

 Michel Camille - Viola, Kristoffer Hyldig - klaver

KØB ENKELTBILLETTER7 KONCERTER KR. 600,-

Læs videre

Isidora Timotijević

IsidoraIsidora Timotijević, bratsch

Isidora TimotijevićTomislav Milosvic, født i 1997 i Beograd, Serbien, er en dygtig bratschist. Hun begyndte sin musikalske rejse med violinundervisning som syv-årig og skiftede til bratsch som 14-årig under Tomislav Milosevics vejledning. Isidora Timotijević afsluttede sin bachelorgrad på Mozarteum-universitetet i Salzburg hos Thomas Riebl og studerer i øjeblikket hos Roland Glassl på Hochschule für Musik und Theater München.

Hun har spillet med prestigefyldte ensembler som Camerata Salzburg, Deutsche Kammerakademie Neuss og Salzburg Chamber Soloists. Hendes optrædener har bragt hende til Brasilien, Kina, Tyskland, Hong Kong, Sydkorea, Schweiz og Østrig. Hun har også deltaget i adskillige internationale festivaler, bl.a. Musique à Marsac i Frankrig, Eggenfelden Klassisch Music Festival i Tyskland og Festival Next Generation i Schweiz.

Isidora Timotijević har modtaget adskillige priser ved både nationale og internationale konkurrencer, hvor hun har udmærket sig som solist og kammermusiker. Hun er også medlem af Ensemble Esperanza, et ikke-dirigeret kammerorkester bestående af stipendiater fra International Academy of Music i Liechtenstein, som vandt OPUS Klassik-prisen i 2018. Derudover har hun været bratschist i Beija-flor Quartet siden 2017, en gruppe, der blev dannet med hendes medstuderende fra Mozarteum.

Fra og med sæsonen 2023/24 vil Isidora Timotijević være solobratschist i Münchens Kammerorkester. Hun spiller på en bratsch, som Bernd Hiller fremstillede i 2015. Hendes mangfoldige opførelseserfaring og dedikation til sit håndværk markerer hende som en stigende stjerne i den klassiske musiks verden.

Hélène Clément

Hélène ClémentHélène Clément, bratsch

Hélène Clément er født i Frankrig i 1988 og har lært at kombinere sin stolte kærlighed til fransk vin med de engelske ostedelikatesser, da hun flyttede til London i 2013. Hendes voldsomme entusiasme og tørst efter kammermusik- og bratschrepertoiret får hende til konstant at udvide sin musikalske horisont ved at optræde med en lang række forskellige samarbejdspartnere og spille i de mest prestigefyldte koncertsale i Europa og rundt om i verden.

Hun følger sin passion som kammermusiker og har optrådt i Queen Elizabeth Hall og Wigmore Hall i London, Carnegie Hall i New York, Kimmel Center i Philadelphia, Concertgebouw i Amsterdam, Konzerthaus i Berlin, Elbphilharmonie i Hamborg og Cité de la Musique i Paris. Hendes kammermusikpartnere har været Mitsuko Uchida, Elisabeth Leonskaja, Nicolas Altstaedt, Benjamin Grosvenor, Alexander Melnikov og Peter Wispelwey samt Brentano String Quartet og Nash Ensemble.

Siden september 2013 har hun været bratschist i orkesteret Dorisk strygekvartetmed hvilken hun opfylder sin appetit på dybe udforskninger af repertoiret, fra Haydn-strygekvartetter til nye bestillingsværker. De seneste højdepunkter omfatter koncerter i Amsterdam Muziekgebouw, Wien Musikverein, Frankfurt Alte Oper, Hamburg Laeiszhalle og De Singel samt regelmæssige optrædener i Wigmore Hall. Desuden har de turneret i Japan, Israel, Australien, Amerika, Asien og New Zealand.
Kvartetten har udgivet en lang række indspilninger og arbejder udelukkende med Chandos Records. Deres seneste udgivelser omfatter værker af Haydn, Britten, Mozart og Mendelssohn.

Hélène Clément er en hyppig gæst på den prestigefyldte Marlboro Music Festival i USA og Prussia Cove i England.

Hun underviser i bratsch og kammermusik på Royal Academy of Music i London.
Mentoring og coaching af unge talenter fylder mere og mere i hendes liv, og hun er sammen med sin strygekvartet kunstnerisk leder af Mendelssohn on Mull Festival, en stilling, hvor hun spiller en central rolle i at give unge professionelle inden for kammermusik en uge med intensiv mentoring, coaching og udvikling.

Hélène Clément spiller i øjeblikket på en italiensk bratsch fra 1843, som tidligere har været ejet af Benjamin Britten og Frank Bridge. Bratschen er generøst udlånt til hende af Britten Pears Arts.

da_DKDansk