Spring til hovedindhold

Årets kunstnere

Maria Włoszczowska

Maria WłoszczowskaMaria Włoszczowska, violin
Den polske violinist Maria Włoszczowska er anerkendt for sit alsidige musikerskab, hvor hun optræder som solist, instruktør/koncertmester og kammermusiker. Maria Włoszczowska indledte sæsonen 2022/23 med sin solodebut ved BBC Proms med Kaija Saariahos Vers toi qui es si loin sammen med Royal Northern Sinfonia og Dinis Sousa. Som leder af Royal Northern Sinfonia dirigerer hun også en række programmer; et af denne sæsons højdepunkter er at dirigere og opføre Beethovens violinkoncert. I udlandet debuterer Maria Włoszczowska i Hong Kong på Hong Kong Musicus Festival og bliver medlem af violinfakultetet på Yellow Barn i Vermont. I sidste sæson gav Maria Włoszczowska sin debut i New York på 92NY sammen med Jeremy Denk, hvor hun opførte alle seks Bach-sonater for violin og klaver, og de vender tilbage sammen til Lammermuir Festival i denne sæson. Hun optræder regelmæssigt i Wigmore Hall og på internationale festivaler som Musikdorf Ernen i Schweiz, Lammermuir Festival og IMS Prussia Cove samt et ophold på Yellow Barn. Fremtrædende kunstnere som Jeremy Denk, Bengt Forsberg og Dinis Sousa har optrådt sammen med hende, og andre kammermusikpartnere har været Thomas Adès, Alasdair Beatson, Philippe Graffin, Benjamin Grosvenor, Steven Isserlis, Steven Osborne, Hyeyoon Park, Timothy Ridout og Doric String Quartet. I denne sæson lanceres også Valo-kvartetten, som hun leder; de optræder første gang i Bruxelles i regi af Festival Resonances. De seneste sæsoner har budt på projekter som gæsteleder for Chamber Orchestra of Europe og Deutsche Kammerphilharmonie Bremen og solooptrædener med britiske og internationale ensembler, herunder symfoni- og kammerorkestre i hendes hjemland Polen. I denne sæson vender Maria Włoszczowska tilbage til Leipzig for at optræde som solist med Reinhard Goebel og Neues Bachisches Collegium Musicum i Gewandhaus. Hun har modtaget Royal Philharmonic Society's Emily Anderson Prize, Hattori Foundation Senior Award og Polens kulturministers pris for national arv, og hun bosatte sig i Storbritannien efter at have afsluttet sine studier på Guildhall School of Music and Drama med den ungarske violinist og dirigent András Keller. I 2018 vandt hun både førsteprisen og publikumsprisen ved XXI Leipzig International Johann Sebastian Bach Competition. Maria Włoszczowska spiller på en violin af Francesco Stradivari.

Alexi Kenney

Alexi Kenney
Alexi Kenney, violin
Violinisten Alexi Kenney skaber en karriere, der trodser kategorisering, og følger sine interesser, sin intuition og sit hjerte. Han er lige hjemme i at skabe eksperimentelle programmer og bestille nye værker, spille solo med store orkestre over hele verden og samarbejde med nogle af de mest berømte musikere i vores tid. Alexi Kenney har modtaget et Avery Fisher Career Grant og en Borletti-Buitoni Trust Award. Højdepunkterne i Alexi Kenneys sæson 2023/24 omfatter optræden som solist med Dallas, Pittsburgh og Milwaukee Symphony, ledelse af et program, han selv har skabt, med New Century Chamber Orchestra og premiere på en ny udgave af sit projekt Shifting Ground på Baryshnikov Arts Center og Ojai Festival i samarbejde med den nye medie- og videokunstner Xuan. Shifting Ground blander skelsættende værker for soloviolin af J.S. Bach med stykker af Matthew Burtner, Mario Davidovsky, Nicola Matteis, Kaija Saariaho, Paul Wiancko og Du Yun samt nye bestillingsværker af komponisterne Salina Fisher og Angélica Negrón. I de seneste sæsoner har Alexi Kenney været solist med Cleveland Orchestra, San Francisco Symphony, l'Orchestre de la Suisse Romande, Detroit Symphony, Rochester Philharmonic, Indianapolis Symphony, Gulbenkian Orchestra, St. Paul Chamber Orchestra, Oregon Symphony, Louisville Orchestra og l'Orchestre de Chambre de Lausanne samt i en rolle som play-conductor som gæsteleder for Mahler Chamber Orchestra. Han har spillet recitals i Wigmore Hall, på Carnegie Halls 'Distinctive Debuts'-serie, Lincoln Centers Mostly Mozart Festival, Philadelphia Chamber Music Society, 92nd Street Y, Mecklenberg-Vorpommern Festival og Isabella Stewart Gardner Museum. Alexi er vinder af Concert Artists Guild Competition 2013 og vinder af Menuhin Competition 2012, og han er blevet portrætteret af Musical America, Strings Magazine og The New York Times og har skrevet for The Strad. Kammermusik er fortsat en stor del af Alexi Kenneys liv, og han optræder regelmæssigt på festivaler som Caramoor, ChamberFest Cleveland, Chamber Music Northwest, Kronberg, La Jolla, Ojai, Marlboro, Music@Menlo, Ravinia, Seattle og Spoleto. Han er en af grundlæggerne af Owl - en omvendt kvartet, der blev kaldt en "drømmegruppe" af New York Times - sammen med bratschisten Ayane Kozasa, cellisten Gabe Cabezas og cellisten og komponisten Paul Wiancko. Alexi er også alumne fra Bowers-programmet (tidligere CMS 2) ved Chamber Music Society of Lincoln Center. Alexi er født i Palo Alto i Californien i 1994 og er uddannet fra New England Conservatory i Boston, hvor han fik et Artist Diploma som elev af Miriam Fried og Donald Weilerstein. Tidligere mentorer i Bay Area omfatter Wei He, Jenny Rudin og Natasha Fong. Han spiller på en violin lavet i London af Stefan-Peter Greiner i 2009 og en bue af François-Nicolas Voirin. Uden for musikken nyder Alexi hojicha, modernistisk design og arkitektur, at bage til venner (især denne skovhuggerkage) og at gå kilometervis i enhver by, hvor han befinder sig, mens han lytter til podcasts og Bach på repeat.

Pablo Hernán Benedí

PabloPablo Hernán Benedí, violin
Pablo Hernán Benedí blev født i Madrid, hvor hans rejse med violinen begyndte. Hans første uddannelse fandt sted på Padre Antonio Soler-konservatoriet i San Lorenzo de El Escorial under ledelse af Polina Kotliarskaya. Hans tidlige talent for musik var tydeligt, og i 2009 flyttede han til London for at studere videre på den prestigefyldte Guildhall School of Music and Drama. Her blev han vejledt af de fremtrædende violinister David Takeno og András Keller. Benedís uddannelse blev støttet af stipendier fra Martin Musical Scholarship Fund (MMSF), Juventudes Musicales og La Caixa. En indflydelsesrig person i hans udvikling har været Gordan Nikolic, som han har haft regelmæssig kontakt med, siden han var 14 år gammel. I 2010 blev Pablo Benedí medlem af den anerkendte Chiaroscuro Quartet. Med dette ensemble har han optrådt på nogle af verdens mest ansete koncertsteder, herunder Wigmore Hall i London, Carnegie Hall i New York, Konzerthaus i Wien, Boulez Saal i Berlin, Concertgebouw i Amsterdam, Oji Hall i Tokyo og Auditorio Nacional i Madrid. Kvartetten kan prale af en omfattende diskografi og har modtaget adskillige anerkendelser, især Preis der Deutschen Schallplattenkritik i 2015, Tysklands mest prestigefyldte cd-pris. Pablo Benedí er også en af grundlæggerne af Trio Isimsiz, som blev etableret i 2011. Trioen har høstet stor anerkendelse ved at vinde Borletti-Buitoni Trust Award Fellowship, førsteprisen og publikumsprisen ved Trondheim International Chamber Music Competition og andenprisen ved Haydn Vienna Competition. Deres fremtidige engagementer omfatter optrædener i Beethoven Haus som en del af serien Complete Beethoven's Chamber Music og de komplette Beethoven-trioer i Wigmore Hall i London. De har også bestilt en ny trio hos komponisten Francisco Coll. Som solist har Pablo Benedí optrådt med flere prominente orkestre, bl.a. Philharmonia Orchestra, London Chamber Players og Concerto Budapest. Han er også en regelmæssig samarbejdspartner som leder eller sektionsleder med ensembler som Arcangelo, Concerto Budapest, Chamber Orchestra of Europe og Sveriges Radios Orkester. Pablo Hernán Benedí spiller på en "Alard" J.B. Vuillaume-violin fra 1851 og en Andrea Amati-violin fra 1570, som han spiller på sammen med sin kvartet. Pablo Hernán Benedís karriere er præget af hans alsidige optræden både som solist og kammermusiker. Hans bidrag til Chiaroscuro Quartet og Trio Isimsiz fremhæver hans engagement i at udforske kammermusikkens dybde, mens hans solooptrædener demonstrerer hans virtuositet og udtryksfulde spændvidde. Mens han fortsætter med at engagere sig i publikum over hele verden, er Benedís kunstneriske evner et vidnesbyrd om hans dedikation og passion for musik.

Eddie Pogossian

Eddie Pogossian, celloEddie Pogossian
Edvard Pogossian, bedre kendt som Eddie Pogossian, er en meget dygtig cellist, hvis enestående talent og dedikation til musikken har givet ham international anerkendelse. Pogossian blev født ind i en familie med en rig musikalsk arv og begyndte sine cellostudier i en ung alder og demonstrerede hurtigt bemærkelsesværdige færdigheder og musikalitet. I 2022 opnåede Pogossian betydelig anerkendelse som den stolte overordnede vinder, strygervinder og vinder af publikumsprisen ved den prestigefyldte Tunbridge Wells International Music Competition. Denne bemærkelsesværdige præstation er et vidnesbyrd om hans fremragende tekniske færdigheder og dybe fortolkningsevner. Eddie Pogossans talent blev yderligere anerkendt, da han vandt Juilliard Concerto Competition, hvilket førte til en række bemærkelsesværdige optrædener. Han spillede Tchaikovskys Rococo Variations med Juilliard Orchestra under ledelse af den legendariske Itzhak Perlman. Disse optrædener fandt sted på anerkendte spillesteder, herunder David Geffen Hall i New York og Harris Theater i Chicago. Chicago Tribune roste hans optræden og fremhævede hans "forbløffende musikalske og tekniske modenhed" og "vindende lethed i alt, hvad han spillede, kombineret med en fløjlsblød tone." I løbet af sin karriere har Eddie Pogossian optrådt som solist med flere anerkendte orkestre, herunder Boston Pops, Hollywood Bowl Orchestra, Royal Northern Sinfonia og New Mexico Philharmonic. Hans samarbejde med disse orkestre har styrket hans omdømme som en cellist af ekstraordinær kaliber. Eddie Pogossans engagement i kammermusik er lige så bemærkelsesværdigt. Han deltog i den ansete Yellow Barn og Marlboro Festival fra 2019 til 2022, hvor han finpudsede sine færdigheder og samarbejdede med andre fremtrædende musikere. Han er et dedikeret medlem af Trio Isimsiz, en klavertrio, der har optrådt meget i hele Europa med bemærkelsesværdige optrædener i den berømte Wigmore Hall. Hans bidrag til trioen er præget af hans dybe musikalske indsigt og udtryksfulde spil. Ud over sin karriere som musiker har Eddie Pogossian for nylig påtaget sig en ny rolle som professor ved Royal Northern College of Music. Dette professorat giver ham mulighed for at dele sin omfattende viden og erfaring med den næste generation af cellister og fremme deres vækst og udvikling inden for klassisk musik. Eddie Pogossian er også en hyppig gæste-cellist i Royal Northern Sinfonia, hvor hans lederskab og musikalitet er højt værdsat. Hans engagement i orkestret viser yderligere hans alsidighed og evne til at udmærke sig i forskellige musikalske sammenhænge. Edvard Pogossians præstationer og bidrag til den klassiske musiks verden er betydelige og vidtrækkende. Hans tekniske beherskelse kombineret med hans udtryksfulde musikalitet har betaget publikum over hele kloden. Når han fortsætter med at optræde, undervise og samarbejde med andre musikere, vil Pogossians indflydelse på det klassiske musiklandskab helt sikkert vokse og inspirere både publikum og andre musikere. Med en karriere, der gnidningsløst blander solooptrædener, kammermusik og uddannelsesmæssige bestræbelser, skiller Eddie Pogossian sig ud som en alsidig og dynamisk cellist. Hans nylige udnævnelse til professor ved Royal Northern College of Music markerer et nyt kapitel på hans rejse, hvor han utvivlsomt vil fortsætte med at yde væsentlige bidrag til den klassiske musiks verden.

Hélène Clément

Hélène ClémentHélène Clément, bratsch

Hélène Clément er født i Frankrig i 1988 og har lært at kombinere sin stolte kærlighed til fransk vin med de engelske ostedelikatesser, da hun flyttede til London i 2013. Hendes voldsomme entusiasme og tørst efter kammermusik- og bratschrepertoiret får hende til konstant at udvide sin musikalske horisont ved at optræde med en lang række forskellige samarbejdspartnere og spille i de mest prestigefyldte koncertsale i Europa og rundt om i verden.

Hun følger sin passion som kammermusiker og har optrådt i Queen Elizabeth Hall og Wigmore Hall i London, Carnegie Hall i New York, Kimmel Center i Philadelphia, Concertgebouw i Amsterdam, Konzerthaus i Berlin, Elbphilharmonie i Hamborg og Cité de la Musique i Paris. Hendes kammermusikpartnere har været Mitsuko Uchida, Elisabeth Leonskaja, Nicolas Altstaedt, Benjamin Grosvenor, Alexander Melnikov og Peter Wispelwey samt Brentano String Quartet og Nash Ensemble. Siden september 2013 har hun været bratschist i Doric String Quartet, hvor hun får opfyldt sin lyst til at udforske repertoiret i dybden, fra Haydns strygekvartetter til nye bestillingsværker. De seneste højdepunkter omfatter koncerter i Amsterdam Muziekgebouw, Wien Musikverein, Frankfurt Alte Oper, Hamburg Laeiszhalle og De Singel samt regelmæssige optrædener i Wigmore Hall. Desuden har de turneret i Japan, Israel, Australien, Amerika, Asien og New Zealand. Kvartetten har udgivet en lang række indspilninger i eksklusivt samarbejde med Chandos Records. Deres seneste udgivelser omfatter værker af Haydn, Britten, Mozart og Mendelssohn. Hélène Clément er en hyppig gæst på den prestigefyldte Marlboro Music Festival i USA og Prussia Cove i England. Hun underviser i bratsch og kammermusik på Royal Academy of Music i London. Mentoring og coaching af unge talenter fylder mere og mere i hendes liv, og hun er sammen med sin strygekvartet kunstnerisk leder af Mendelssohn on Mull Festival, en position, hvor hun spiller en nøglerolle i at give unge professionelle inden for kammermusik en uge med intensiv mentoring, coaching og udvikling. Hélène Clément spiller i øjeblikket på en italiensk bratsch fra 1843, som tidligere har været ejet af Benjamin Britten og Frank Bridge. Bratschen er generøst udlånt til hende af Britten Pears Arts.

Isidora Timotijević

IsidoraIsidora Timotijević, bratsch
Isidora Timotijević, født i 1997 i Beograd, Serbien, er en dygtig bratschist. Hun begyndte sin musikalske rejse med violinundervisning som syv-årig og skiftede til bratsch som 14-årig under Tomislav Milosevics vejledning. Isidora Timotijević afsluttede sin bachelorgrad på Mozarteum-universitetet i Salzburg hos Thomas Riebl og studerer i øjeblikket hos Roland Glassl på Hochschule für Musik und Theater München. Hun har spillet med prestigefyldte ensembler som Camerata Salzburg, Deutsche Kammerakademie Neuss og Salzburg Chamber Soloists. Hendes optrædener har bragt hende til Brasilien, Kina, Tyskland, Hong Kong, Sydkorea, Schweiz og Østrig. Hun har også deltaget i adskillige internationale festivaler, bl.a. Musique à Marsac i Frankrig, Eggenfelden Klassisch Music Festival i Tyskland og Festival Next Generation i Schweiz. Isidora Timotijević har modtaget adskillige priser ved både nationale og internationale konkurrencer, hvor hun har udmærket sig som solist og kammermusiker. Hun er også medlem af Ensemble Esperanza, et ikke-dirigeret kammerorkester bestående af stipendiater fra International Academy of Music i Liechtenstein, som vandt OPUS Klassik-prisen i 2018. Derudover har hun været bratschist i Beija-flor Quartet siden 2017, en gruppe, der blev dannet med hendes medstuderende fra Mozarteum. Fra sæsonen 2023/24 vil Isidora Timotijević være solobratschist i Münchens Kammerorkester. Hun spiller på en bratsch, som Bernd Hiller fremstillede i 2015. Hendes mangfoldige opførelseserfaring og dedikation til sit håndværk markerer hende som en stigende stjerne i den klassiske musiks verden.

Pau Codina

Pau CodinaPau Codina, cello
Pau Codina, født i 1988 i Barcelona, er en dygtig cellist, der er kendt for sit bemærkelsesværdige talent og sin omfattende optræden i hele Europa. Hans rejse med celloen begyndte i en alder af fem år under ledelse af Eulàlia Subirà i Manlleu, Barcelona. Hans passion og dedikation til instrumentet førte ham til prestigefyldte institutioner som Yehudi Menuhin School, Guildhall School of Music and Drama og Chapelle Musicale Reine Elisabeth, hvor han finpudsede sine færdigheder under vejledning af de berømte cellister Louise Hopkins og Gary Hoffman. Codinas karriere er præget af optrædener i nogle af de mest prestigefyldte koncertsale i Europa. Han har prydet scener som Wigmore Hall, Royal Festival Hall, Barbican Hall, Concertgebouw Amsterdam, Flagey, Bozar, Pau Casals Auditorium, L'Auditori de Barcelona og Palau de la Música Catalana Concert Hall i Barcelona. Hans alsidighed som musiker er tydelig, da han optræder både som solist og kammermusiker og betager publikum med sin dybe musikalitet og tekniske præcision. Som solist har Pau Codina samarbejdet med mange anerkendte orkestre. Han har bl.a. optrådt med Franz Liszt Chamber Orchestra of Budapest, Chamber Orchestra of Wallonie, RTVE Orchestra i Madrid, Barcelona Symphony Orchestra og Andorra Chamber Orchestra. Pau Codinas diskografi omfatter en indspilning af Saint-Saëns' Suite Op. 16 for cello og orkester med Royal Philharmonic Orchestra of Liege, dirigeret af Christian Arming, under pladeselskabet Fuga Libera. For nylig opførte han Robert Schumanns cellokoncert i a-mol, op. 129, med Camera Musicae Orchestra, dirigeret af Salvador Mas. Ud over sine præstationer har Pau Codina høstet adskillige anerkendelser og priser i løbet af sin karriere. Han er modtager af MBF's Guilhermina Suggia Award og Kronberg Cello Festival Schlosskonzert Prize. Hans talent og kunstneriske evner er også blevet anerkendt ved Primer Palau-konkurrencen i Barcelona, hvor han vandt både tredjeprisen og kritikerprisen. Desuden sikrede han sig førsteprisen i Concurso Permanente-konkurrencen for Jeunesses Musicales i Spanien. I øjeblikket er Pau Codina medlem af flere prominente ensembler, herunder Esbjerg Ensemble, Oculi Ensemble og Trio Fortuny. Esbjerg Ensemble, Danmarks ældste professionelle internationale kammermusikensemble, er kendt for sine dynamiske optrædener og sit engagement i moderne og klassisk repertoire og bidrager væsentligt til den danske musikscene. Trio Fortuny, der blev dannet på baggrund af det dybe venskab mellem Codina, violinisten Joel Bardolet og pianisten Marc Heredia, er især kendt for sine dynamiske optrædener og unikke musikalske projekter i hele Europa. Trioen har optrådt på store europæiske scener og har indspillet to album i digitalt videoformat med værker af Schubert, Brahms, Beethoven, Shostakovich og Mendelssohn. Deres samarbejde er påvirket af anerkendte musikere og mentorer som Ferenc Rados, Rainer Schmidt, Claudio Martínez, Gary Hoffman, Anton Kernjak og Jonathan Brown. Trio Fortuny har optrådt på prestigefyldte festivaler, herunder Wissembourg International Music Festival, Portaferrada, Temporada Ibercamera Girona, Centro Nacional de Difusión Musical, L 'Auditori de Barcelona, Bachcelona og Palau de la Música Catalana. De har især sikret sig et kunstnerisk ophold på Palau de la Música Catalana i tre sæsoner fra 2023-2024, hvilket yderligere cementerer deres omdømme i den klassiske musikverden. Pau Codinas bidrag til musikken, både som udøver og samarbejdspartner, fortsætter med at inspirere og påvirke både publikum og andre musikere. Hans dedikation til sit håndværk og hans evne til problemfrit at blande tekniske færdigheder med følelsesmæssig dybde gør ham til en enestående cellist i sin generation. I takt med at han fortsætter med at optræde og udvide sit repertoire, vil Pau Codinas indflydelse på det klassiske musiklandskab blive endnu mere markant.

Tim Crawford

Tim CrawfordTim Crawford, violin
Tim Crawford er en dygtig britisk violinist, der er kendt for sin ekspertise som både solist og kammermusiker. Tim Crawford studerer i øjeblikket på Basel Musik Akademie under Rainer Schmidt og har opbygget en fornem karriere med koncerter i hele Storbritannien og Europa. Hans dybe forbindelse til musikken begyndte tidligt, da han blev født af to violinistforældre, og han begyndte sin formelle uddannelse på Royal Academy of Music i en alder af fire år. I løbet af sin tid der vandt han adskillige priser og udmærkelser, hvilket cementerede hans ry som et vidunderligt talent. Tim Crawford fortsatte sine studier på Guildhall School of Music i London, hvor han afsluttede sin bachelorgrad under Alexander Janiczek. Han blev tildelt et Concert Recital Diploma, Ivan Sutton Chamber Prize og Lord Mayor's Prize for den højeste karakter i hele musikafdelingen. Hans enestående præstationer førte til en invitation til at vende tilbage som Chamber Fellow. Tim Crawfords kammermusikkarriere er præget af betydelige samarbejder og resultater. Han er en af grundlæggerne af Teyber Trio sammen med bratschisten Timothy Ridout og cellisten Tim Posner, et partnerskab, der har blomstret, siden de var 15 år. Fra 2017 til 2020 spillede han med Barbican Quartet, hvor de vandt førsteprisen og Classical Era-prisen ved Joseph Joachim International Chamber Music Competition. For nylig var han med til at grundlægge Valo Quartet med Maria Włoszczowska, Lilli Maijala og Amy Norrington og fortsatte sin rejse inden for kammermusik med mangeårige spillepartnere. Hans samarbejde med Esbjerg Ensemble er et andet højdepunkt i hans karriere, hvor han jævnligt optræder og udvider sin omfattende erfaring med ensemblespil. Tim Crawford har også været en hyppig deltager i IMS Prussia Cove Masterclasses, hvor han har studeret med Andras Keller og Steven Isserlis. I 2019 blev han inviteret med på IMS Open Chamber Music Tour i Storbritannien, hvor han fremviste sine talenter på prestigefyldte spillesteder, herunder Wigmore Hall i London. Tim Crawfords alsidighed strækker sig til hans lederroller; han leder Collegium, en strygergruppe grundlagt af Lawrence Power, og optræder regelmæssigt med Arcangelo, et førende ensemble under ledelse af Jonathan Cohen. Hans optrædener med disse grupper er kendt for deres historiske og moderne instrumentkvalitet. I løbet af sin karriere er Tim Crawford blevet inviteret til mange af Europas fineste kammermusikfestivaler. Han har optrådt sammen med anerkendte kunstnere som Steven Isserlis, Lawrence Power, Alexi Kenney, Philippe Graffin, Amy Norrington, Alasdair Beatson, Bengt Forsberg, Timothy Ridout og Paolo Giacometti. Han er fast inventar på festivaler som Musikdorf Ernen, IMS Prussia Cove, Lewes Chamber Festival og Wye Valley Chamber Festival. I år ser han frem til at debutere på West Wycombe Chamber Festival og Festival Resonances. Tim Crawfords diskografi omfatter indspilninger med Celan Quartet, som han var en del af fra 2011 til 2014. Kvartetten, som blev dannet med støtte fra MusicWorks Chamber Courses og bratschisten James Boyd, udgav en indspilning af Bergs kvartet op.3, som blev rost til skyerne af anmelderne. Selv om Celan Quartet ikke længere er aktiv, fortsætter Tim Crawford med at samarbejde med kvartettens medlemmer og fastholder de musikalske bånd, de skabte. Hans engagement i musikuddannelse og outreach er tydeligt i hans regelmæssige deltagelse i masterclasses og workshops. Tim Crawford er dedikeret til at pleje den næste generation af musikere og understreger vigtigheden af både tekniske færdigheder og ekspressiv optræden. Tim Crawford spiller på en Ferdinand Gagliano-violin fra 1770, et instrument, der supplerer hans rige, udtryksfulde lyd. Hans løbende studier, optrædener og indspilninger fortsætter med at berige den klassiske musikverden og gør ham til en af de mest efterspurgte violinister i sin generation. Uanset om det er på scenen, i et klasseværelse eller i et indspilningsstudie, bringer Tim Crawford en dyb passion og dedikation til sit håndværk, hvilket sikrer hans varige indflydelse på den klassiske musiks verden.

Joel Bardolet

Joel Bardolet
Joel Bardolet, violin

Joel Bardolet, en fremtrædende violinist fra den maleriske by Vigo, har skabt sig en betydelig niche i den klassiske musiks verden. Joel Bardolet er kendt for sine innovative fortolkninger og enestående teknik og er blevet en fremtrædende figur i centraleuropæiske orkestre og kammermusikensembler. Hans præstationer er kendt for deres følelsesmæssige dybde og omhyggelige opmærksomhed på detaljer, hvilket gør ham til en efterspurgt koncertmester og solist.

Joel Bardolets musikalske rejse begyndte i en tidlig alder, næret af en passion for violin, som fik ham til at rejse rundt i Europa i forbindelse med sin uddannelse og karriere. Han har en kandidatgrad fra anerkendte institutioner i Catalonien, Tyskland og Schweiz, hvor han studerede under anerkendte mentorer. Denne forskelligartede uddannelsesmæssige baggrund har givet ham en dyb forståelse af forskellige musikalske traditioner og stilarter, som han dygtigt inkorporerer i sine optrædener. Et kendetegn ved Joel Bardolets kunstneriske virke er hans evne til at skabe tankevækkende og engagerende musikalske programmer. Han arbejder tæt sammen med sine medmusikere for at udforske rytmisk præcision, frasering og sammenhæng i lyden. Hans fortolkningsstil er kendetegnet ved sin intentionalitet og porøsitet, som giver ham mulighed for at komme i dyb kontakt med musikken og sit publikum. Joel Bardolets optrædener er ikke bare opvisninger i teknisk dygtighed, men er dybt fordybende oplevelser, der inviterer lytterne med på en fælles musikalsk rejse. I løbet af sin karriere har Joel Bardolet optrådt med adskillige prestigefyldte orkestre og kammerensembler. Han har stået på scenen som solist med bl.a. Wiener Kammerorkester, Orchestre de Chambre de Lausanne, Scottish Chamber Orchestra og Basel Chamber Orchestra. Hans fortolkninger af det klassiske repertoire, især værker af Bach, Beethoven og Brahms, er blevet rost for deres klarhed, følelser og tekniske ekspertise. Ud over sit arbejde med det etablerede repertoire er Joel Bardolet en ivrig tilhænger af moderne musik. Han samarbejder regelmæssigt med moderne komponister og har haft premiere på flere nye værker, hvilket viser hans alsidighed og engagement i at udvide violinens repertoire. Hans fremførelser af moderne musik er præget af den samme stringens og passion, som definerer hans fortolkninger af klassiske værker. Ud over koncertscenen er Joel Bardolet dybt engageret i musikalsk uddannelse. Han afholder ofte masterclasses og workshops, hvor han deler sin omfattende viden og passion for violin med håbefulde musikere. Hans undervisningsfilosofi opmuntrer de studerende til at engagere sig dybt i deres musik og fremmer en følelse af personligt udtryk og kreativitet. Joel Bardolets dedikation til uddannelse sikrer, at hans indflydelse rækker ud over hans egne optrædener og former den næste generation af violinister. Et af højdepunkterne i Joel Bardolets karriere er hans engagement i Klassisk Sommer Festival i Danmark. Hans optrædener på festivalen er meget efterspurgte begivenheder, kendt for deres følelsesmæssige intensitet og tekniske brillians. Bardolets tilstedeværelse på festivalen beriger ikke kun begivenheden, men bringer også hans enestående talent ud til et bredere publikum. Joel Bardolet er også en af grundlæggerne af Fortuny Trio sammen med cellisten Pau Codina og pianisten Marc Heredia. Trioen er berømt for sine dynamiske og sammenhængende optrædener, der blander individuel kunst med en samlet ensemblelyd. Sammen har de optrådt i hele Europa og høstet stor anerkendelse for deres fortolkninger af både klassiske og moderne værker. Fortuny Trio er dedikeret til at udforske en bred vifte af repertoire, fra de store klassiske trioer til nye kompositioner, og bidrager dermed til udviklingen af kammermusik. Ud over sine live-optrædener har Joel Bardolet en imponerende diskografi, der viser hans alsidighed som violinist. Hans indspilninger omfatter værker af både klassiske og moderne komponister, hvilket afspejler hans brede musikalske interesser og hans evne til at give nye perspektiver til velkendte værker. Joel Bardolets bidrag til den klassiske musiks verden er betydelige og vidtrækkende. Hans innovative tilgang til optræden kombineret med hans dedikation til uddannelse og hans støtte til samtidsmusik gør ham til en unik og indflydelsesrig skikkelse inden for feltet. I takt med at han fortsætter med at optræde og undervise, vil Bardolets indflydelse på musikverdenen helt sikkert vokse og inspirere både publikum og musikere med sit ekstraordinære talent og sin passion for violinen. Joel Bardolets engagement i både solo- og ensembleoptræden, sammen med hans fortalervirksomhed for moderne musik og dedikation til undervisning, sikrer, at han forbliver på forkant med den klassiske musikscene. Hans arbejde med Fortuny Trio er et yderligere eksempel på hans samarbejdsånd og hans evne til at få det bedste frem i sine medmusikere. I takt med at han fortsætter med at udvikle sig som kunstner, er Joel Bardolet klar til at yde endnu større bidrag til den klassiske musiks rige tapet og efterlade et uudsletteligt præg på publikum og musikere over hele verden.

Maja Horvat

Maja Horvat
Maja Horvat, violin
Maja Horvat kommunikerer musikkens åndelige kraft gennem sine optrædener og tilbyder glæde og trøst, som gør det muligt for hendes publikum at udvikle deres egen unikke og meningsfulde forbindelse med kunsten. Hun udforsker den fulde vifte af magi og alsidighed, som violinen er i stand til, gennem sit arbejde som solist, kammermusiker og i samarbejde med ensembler, orkestre og komponister over hele verden. Mens hun konstant udforsker mesterværker fra alle epoker, er Maja Horvats sande passion at give moderne værker en god start på livet og finde ny resonans i mindre kendte perler i det 20. århundredes repertoire. Maja Horvat debuterede i Wigmore Hall i 2021 som førsteviolinist i Brompton Quartet, som hun er en af grundlæggerne af, og som hun ofte giver verdenspremierer med. De vandt St. Martin-in-the-Fields Chamber Music Competition og har samarbejdet med pladeproduceren Andrew Keener og mange nulevende komponister. Hun har optrådt med nogle af verdens mest fremtrædende kammermusikere, bl.a. Sir Andras Schiff, Tabea Zimmerman, Christian Tetzlaff, Vladimir Mendelssohn og David Cohen. I 2019 blev Maja Horvat tildelt Royal Philharmonic Society's Emily Anderson Prize for en fremragende violinist. Hun er Tillett Debut Scheme Artist. Hun har optrådt som solist med orkestre som Slovenian Philharmonic Orchestra og Chamber Orchestra, National Polish Radio Symphony Orchestra, Chamber Orchestra Mladi Solisti og Mendelssohn Chamber Orchestra. Hun har optrådt på festivaler som Tartini Festival, Stift International Music Festival, ChamberJam Düsseldorf og Festival Ljubljana. Blandt andre udmærkelser, Maja Horvat har blandt andet vundet Temsig Slovenian National Competition og International Tartini Competition; hun blev tildelt den særlige Szymanowski-pris ved den første Karol Szymanowski International Music Competition. Maja er også et aktivt orkestermedlem. Hun har optrådt som koncertmester i Royal College of Musics filharmoniske og symfoniske orkester, Fidelio Symphony Orchestra og Echo Ensemble. Hun har spillet med Symphonisches Orchester der Jeunesse Leibnitz, Ljubljana International Orchestra og symfoniorkestret ved konservatoriet for musik og ballet i Ljubljana. Det var omkring treårsalderen, at Maja Horvat følte sig sikker på, at hun ville vie sit liv til at spille violin. Hun begyndte endelig at lære det som syv-årig. Hendes første lærer var Bojan Ristić på musikskolen i Jesenice i Slovenien, hvor hun senere studerede med Blanka Piotrovska. Mens hun stadig gik i Jesenice, optrådte Maja som solist på spillesteder i hele Slovenien samt i Østrig, Tyskland, Kroatien, Italien og Tjekkiet. I 2015 dimitterede hun fra konservatoriet for musik og ballet i Ljubljana, hvor hun blev undervist af Volodja Balžalorsky. Som Victor and Lillian Hochhauser Scholar ved RCM i London studerede Maja Horvat med Daniel Rowland og Leonid Kerbel, mens hun deltog i masterclasses med internationalt anerkendte kunstnere som Maxim Vengerov, Nicola Benedetti, Ivry Gitlis, Saewon Suh, Anton Martynov, Vasilij Meljnikov, Igor Ozim og Wonji Kim Ozim. I juni 2022 afsluttede hun sine Artist Diploma-studier på RCM under ledelse af Alina Ibragimova.

Marc Heredia

Marc Heredia
Marc Heredia, klaver
Marc Heredia, der af kritikerne anerkendes som et af de mest spændende talenter i sin generation, begyndte at spille klaver i en alder af tre år og studerede med professorerne Dimitri Bashkirov, Claudio Martínez Mehner og Denis Lossev på "Escuela Superior de Musica Reina Sofia" og "Hochschule für Musik Basel". Marc Heredia har optrådt i hele Europa og givet recitals både som solist og kammermusiker i koncertsale som "Auditorio Nacional" og "Fundación Juan March" i Madrid, "Palau de la Música Catalana" (Barcelona), L'Auditori (Barcelona), Mozart Hall Auditorium i Zaragoza, Madrid Congress Palace osv. Han har også optrådt på festivaler som f.eks. serien Soloists of the 21st century i Sony Auditorium Madrid og Ibercamera Girona Concert Season, Wissembourg Festival, Chopin Festival Valldemosa. I øjeblikket er Marc Heredia medlem af Trio Fortuny. Trio Fortuny, der blev dannet på baggrund af det dybe venskab mellem Codina, violinisten Joel Bardolet og pianisten Marc Heredia, er især kendt for sine dynamiske optrædener og unikke musikalske projekter i hele Europa. Trioen har optrådt på store europæiske scener og har indspillet to album i digitalt videoformat med værker af Schubert, Brahms, Beethoven, Shostakovich og Mendelssohn. Deres samarbejde er påvirket af anerkendte musikere og mentorer som Ferenc Rados, Rainer Schmidt, Claudio Martínez, Gary Hoffman, Anton Kernjak og Jonathan Brown. Trio Fortuny har optrådt på prestigefyldte festivaler, herunder Wissembourg International Music Festival, Portaferrada, Temporada Ibercamera Girona, Centro Nacional de Difusión Musical, L 'Auditori de Barcelona, Bachcelona og Palau de la Música Catalana. De har især sikret sig et kunstnerisk ophold på Palau de la Música Catalana i tre sæsoner fra 2023-2024, hvilket yderligere cementerer deres omdømme i den klassiske musikverden. Som solist med orkester har Marc Heredia optrådt med orkestre som OBC - Barcelonas symfoniorkester, Camera Musicae Orchestra, S.XXI Orchestra og JONC - Catalonian Young Orchestra. Hans koncerter er blevet optaget og sendt mange gange på den spanske nationalradio og Cataloniens musikradio, og han har også optrådt flere gange i spansk tv.

Michel Camille

Michel Camille, bratschMichel Camille
Michel Camille har været en integreret del af Esbjerg Ensemble siden 1995 som bratschist og fra 1997 til 2001 som kunstnerisk leder af ensemblet. I 1999 grundlagde han Esbjerg Internationale Kammermusikfestival, hvor han fortsat fungerer som kunstnerisk og administrativ leder. Under hans ledelse har festivalen blomstret, samarbejdet med Danmarks mest bemærkelsesværdige komponister og inviteret fremtrædende kammermusikere og solister fra hele verden og dermed etableret en betydelig kulturel begivenhed i Danmarks musikalske landskab. Esbjerg Ensemble, Danmarks mest anerkendte professionelle internationale kammerensemble, er kendt for sine dynamiske optrædener og sit engagement i moderne og klassisk repertoire og bidrager væsentligt til den danske musikscene. Michel Camilles musikalske rejse begyndte tidligt, da han som 11-årig vandt et fuldt stipendium til Wells Cathedral School, hvor han fik en intens musikalsk uddannelse. Denne prestigefyldte specialiserede musikskole gav ham grundig træning og hyppige muligheder for at optræde, både som solist og ensemblemusiker. I denne formative periode havde Michel Camille det privilegium at optræde med legendariske personligheder som Yehudi Menuhin, Yfrah Neamen, Norman del Mar og Igor Ozim og fremvise sit talent i koncertsale over hele Europa og længere væk. Som 18-årig blev Michel Camilles spirende talent anerkendt med adskillige priser for hans solo- og kammermusikoptrædener i London. Han vandt "Premier Prix" på Guildhall School of Music, hvor han studerede under den anerkendte professor David Takeno, og senere "Concerto Prize" på Banff Fine Arts, hvilket cementerede hans ry som en formidabel bratschist. Hans tidlige professionelle karriere omfattede vigtige roller som førstebratschist i prestigefyldte orkestre som Academy of St. Martin in the Fields, London Musici, BBC Symphony Orchestra, Scottish Chamber Orchestra og City of London Sinfonia. Michel Camille valgte at dedikere sig helt til kammermusik og har siden optrådt meget på den internationale scene. Hans samarbejde spænder over både klassiske og moderne genrer, hvor han arbejder med anerkendte internationale kammerensembler og bidrager til et levende og mangfoldigt repertoire. Som kunstnerisk leder er Michel Camille kendt for sine innovative programmer og kreative samarbejder, som ofte blander musik med andre kunstformer som f.eks. dans og dukketeater. Hans initiativer har bragt friske og farverige dimensioner til kammermusikscenen og ydet et væsentligt bidrag til dens udvikling og tilgængelighed. Ud over sin optræden og sine instruktørroller har Michel Camille også været en dedikeret underviser, der har vejledt unge musikere og delt sin ekspertise gennem masterclasses og workshops. Hans engagement i musikuddannelse og samfundsengagement understreger hans dedikation til at fremme den næste generation af musikere og udvide kammermusikkens rækkevidde. Michel Camilles karriere er præget af en dedikation til at berige kammermusikscenen med dynamiske optrædener og kreativt kunstnerisk lederskab. Hans arbejde har ikke kun fremmet hans eget kunstneriske virke, men har også haft en varig indvirkning på det musikalske samfund og inspireret både publikum og andre musikere.

Kristoffer Nyholm Hyldig

klaverKristoffer Nyholm Hyldig, klaver
Kristoffer Nyholm Hyldig er en fremtrædende dansk pianist fra Bornholm, der er kendt for sine fortolkninger af den franske komponist Olivier Messiaens soloklaverværker. Han dimitterede fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i 2010, hvor han studerede hos professor Niklas Sivelöv og Tove Lønskov. Hans kammermusikdebut kom i 2016 med Trio Nord. Som solist har Hyldig optrådt med prominente orkestre, herunder Aalborg Symfoniorkester, CPH Phil og Det Kongelige Kapel. Han optræder ofte i musikforeninger og på festivaler, både i Danmark og internationalt. Hans internationale optrædener omfatter koncerter i Italien, Tyskland, Polen, England, Kina og USA med bemærkelsesværdige koncerter i Carnegie Hall i New York. Siden 2006 har Hyldig udgivet adskillige indspilninger med lieder, kammermusik og soloværker af komponister som Debussy, Ravel, Messiaen, Bent Sørensen og Hindemith. Han er aktivt involveret i forskellige kammermusiksamarbejder, herunder Messiaen Quartet Copenhagen og et lieder-partnerskab med den internationalt anerkendte Wagner-sopran Brit-Tone Müllertz. Hyldig har modtaget flere prestigefyldte priser, bl.a. juryens specialpris ved EU Piano Competition i 2009, Jakob Gades Legat, Léonie Sonnings Stipendium og Danske Musikkritikeres Kunstnerpris. Derudover er han en del af Bruun Hyldig Duo med mezzosopranen Hetna Regitze Bruun. Siden 2006 har duoen specialiseret sig i det 20. århundredes repertoire, især Messiaens vokalmusik. De har optrådt i Danmark, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Italien og USA og har høstet stor anerkendelse for deres indspilninger, herunder Naxos-udgivelsen af Messiaens "Harawi" og andre værker af danske komponister. Kristoffer Hyldig er fortsat en markant skikkelse på den danske musikscene, kendt for sin tekniske dygtighed, udtryksfulde dybde og dedikation til moderne og klassisk repertoire.

Antti Salovaara

Antti SalovaaraAntti Salovaara, fagot
Antti Salovaara er en fremtrædende finsk fagottist, hvis rejse med fagotten begyndte på det ansete Sibelius-akademi i Helsinki. Han studerede under Jaakko Luoma, en bemærkelsesværdig skikkelse inden for fagotpædagogik. Salovaara søgte at udvide sin horisont og fortsatte sin uddannelse på Conservatoire de Paris med Laurent Lefèvre og senere på Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover med Bence Bogányi. Han dimitterede fra Hannover i 2018 og fuldendte dermed en solid og alsidig uddannelsesmæssig baggrund, som har formet hans musikalske karriere markant. Salovaaras professionelle karriere er præget af hans medlemskab af Esbjerg Ensemble, hvor han har været en nøglespiller siden 2017. Ensemblet er kendt for sine dynamiske optrædener og innovative programmer, som giver Salovaara mulighed for at vise sine evner i forskellige sammenhænge og genrer. Ud over sin rolle i Esbjerg Ensemble er Salovaara medlem af Tölöläb, en elektroakustisk eksperimentel træblæsergruppe med base i Helsinki. Gruppen er kendt for at skubbe til grænserne for traditionel træblæsermusik og for at blande elektroniske elementer med klassisk musik for at skabe unikke lydoplevelser. Hans arbejde med Tölöläb understreger hans alsidighed og vilje til at udforske nye musikalske territorier. Salovaara er dybt engageret i kammermusik og samarbejder regelmæssigt med komponister om at udvide fagottens solo- og kammerrepertoire. Hans bidrag til kammermusikken er præget af en passion for improvisation og en stor interesse for samtidsmusik. Det har fået ham til at arbejde på flere innovative projekter, der bringer nye kompositioner og friske fortolkninger til scenen. Som solist har Salovaara optrådt med forskellige orkestre, hvor han har demonstreret sin tekniske dygtighed og sine udtryksfulde evner. Hans solopræstationer er kendt for deres lyriske skønhed og dybden i hans musikalske fortolkninger, der engagerer både publikum og kritikere. Uden for sit professionelle liv er Antti Salovaara en ivrig løber og sportsentusiast. Han nyder at diskutere sport og holder sig aktiv gennem sine sportslige aktiviteter, som giver et afbalanceret modspil til hans musikalske bestræbelser. Antti Salovaaras karriere som fagottist er kendetegnet ved hans omfattende uddannelse, professionelle resultater og innovative bidrag til både traditionel og moderne musik. Hans arbejde med Esbjerg Ensemble og Tölöläb viser hans alsidighed og engagement i at skubbe grænserne for den klassiske musik. Salovaara fortsætter med at optræde og samarbejde og er fortsat en vigtig figur i fagotmusikkens verden, dedikeret til at udvide instrumentets repertoire og inspirere nye generationer af musikere.  

David Daniel Dinu

David Daniel Dinu, obo
David Daniel Dinu, født i Bukarest i 1999, er en meget dygtig oboist, som i dag bor i København. Hans musikalske rejse begyndte i en ung alder, og han har siden udviklet sig til en fremtrædende figur i den klassiske musikverden. Dinu afsluttede sin bachelorgrad på National University of Music i Bukarest, hvor han modtog grundig træning og finpudsede sit håndværk. Hans engagement og talent var tidligt tydeligt og banede vejen for videregående studier. Dinu søgte at videreudvikle sin ekspertise og indskrev sig på en postgraduat uddannelse på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Her bliver han undervist af professor Max Artved, en fremtrædende oboist, der er kendt for sin enestående undervisnings- og optrædenskarriere. Gennem sine studier og sin professionelle karriere har Dinu fået omfattende erfaring med at optræde med flere prestigefyldte orkestre. Han har spillet med Tivolis Promenadeorkester, Dansk Kammerorkester, Københavns Filharmoniske Orkester og Danmarks Radios Symfoniorkester. Disse muligheder har givet ham mulighed for at fremvise sin tekniske dygtighed og musikalske følsomhed, hvilket har givet ham anerkendelse og respekt i det klassiske musikmiljø. Ud over disse resultater har David Daniel Dinu sikret sig den ansete stilling som oboist i Esbjerg Ensemble. Esbjerg Ensemble er Danmarks mest fremtrædende professionelle internationale kammermusikgruppe, der er kendt for sine dynamiske optrædener og dedikation til både moderne og klassisk repertoire. Ensemblets bidrag til den danske musikscene er betydelige, og Dinus rolle i gruppen fremhæver hans enestående talent og alsidighed som musiker. Dinus engagement i Esbjerg Ensemble giver ham mulighed for at engagere sig i en bred vifte af musikalske aktiviteter, lige fra at opføre komplicerede kammermusikværker til at deltage i innovative musikalske projekter. Ensemblets engagement i kunstnerisk kvalitet og dets levende tilstedeværelse på den danske musikscene giver Dinu en platform til at videreudvikle sin kunst og samarbejde med andre topmusikere. I sin relativt korte, men allerede imponerende karriere har David Daniel Dinu demonstreret et dybt engagement i sit håndværk. Hans præstationer er kendetegnet ved deres udtryksfulde dybde, tekniske nøjagtighed og en dybtgående forståelse af oboens unikke stemme. I takt med at han fortsætter med at vokse som kunstner, vil Dinus bidrag til både den danske og den internationale musikscene blive udvidet og yderligere etablere ham som en af de førende oboister i sin generation.  

Aros Guitar Duo

Aros Guitar Duo
Aros Guitar Duo
Mikkel Egelund Nielsen og Simon Wildau, begge meget dygtige klassiske guitarister, mødtes første gang under deres studier på Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus. Deres fælles passion for guitarspil og kammermusik fik dem til at danne AROS Guitar Duo i 2009. Duoen blev oprindeligt skabt for at optræde ved en række koncerter i Bergen i Norge, men deres samarbejde udviklede sig hurtigt til et langsigtet musikalsk partnerskab, som har givet dem mange koncerter i Danmark og internationalt. Både Nielsen og Wildau har opnået betydelig succes både som solister og som duo, og de har vundet prestigefyldte priser ved adskillige internationale konkurrencer. De har bl.a. vundet 1. pris ved Omiš Guitar Fest i Kroatien, 1. pris ved Fiuggi International Guitar Festival i Italien, 2. pris ved Acerra International Guitar Competition i Italien og senest 1. pris ved Liechtensteiner Gitarrentage i 2018. I 2017 blev de desuden hædret med en særpris for den bedste fremførelse af et nyt dansk værk ved P2 Kammermusikkonkurrencen for deres fortolkning af John Frandsens guitarduo "Twilight". Individuelt har begge guitarister afsluttet videregående studier i musik. Mikkel Egelund Nielsen har en kandidatgrad i musik fra det prestigefyldte Hochschule für Musik und Tanz i Köln, Tyskland. Simon Wildau derimod har en kandidatgrad i musik fra Escola Superior de Música de Catalunya i Barcelona, Spanien. Deres strenge akademiske baggrunde har givet dem et stærkt fundament inden for klassisk guitarspil og har i høj grad formet deres musikalske karrierer. I forlængelse af deres uddannelse har både Nielsen og Wildau afsluttet det avancerede postgraduate diplom (solistklassen) ved Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus. I september 2018 debuterede de som duo fra den avancerede overbygningsuddannelse (solistniveau) på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Deres studier blev vejledt af lektor i klassisk guitar Jesper Sivebæk og professor Tim Frederiksen, som begge er kendt for deres ekspertise og bidrag til den klassiske musik. AROS Guitar Duo har også søgt at udvide deres kunstneriske horisont gennem internationale studier og masterclasses. Mellem 2010 og 2011 studerede de i Barcelona med den anerkendte spanske guitarist Àlex Garrobé. Derudover har de deltaget i masterclasses under ledelse af forskellige internationale solister og professorer, hvilket har forfinet deres teknik og fortolkningsevner yderligere. I årenes løb har AROS Guitar Duo optrådt på adskillige prestigefyldte spillesteder og festivaler, hvor de har betaget publikum med deres tekniske færdigheder, udtryksfulde optrædener og dynamiske repertoire. Deres dedikation til både klassiske og moderne værker har etableret dem som en fremtrædende duo i den klassiske guitarverden. Nielsen og Wildaus partnerskab er kendetegnet ved en dyb musikalsk forståelse og en fælles forpligtelse til at være fremragende. Deres evne til problemfrit at blande deres individuelle talenter i en sammenhængende og overbevisende musikalsk dialog har været et kendetegn for deres optrædener. Duoens succes i konkurrencer og deres kritiske anerkendelse fremhæver deres status som en af de førende guitarduoer i deres generation. Mens de fortsætter med at optræde og udvide deres repertoire, er AROS Guitar Duo fortsat dedikeret til at skubbe grænserne for klassisk guitarmusik. Deres rejse fra deres formative år på Det Jyske Musikkonservatorium til deres nuværende status som prisvindende musikere er et vidnesbyrd om deres hårde arbejde, passion og urokkelige dedikation til deres håndværk.
da_DKDansk